CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Ahad, 20 Mac 2011

kesian itu bangla

'aka tolong!' masih terdengar suara rayuan mat bangla meminta tolong pada aku....bangla yang berdiri disebelah mesin cash deposite aku, kelihatan cuak dan mengharapkan bantuan...aku pulak dengan keadaan sebok meng'bank-in’ duit untuk membeli baju yang di oder dr intenat huhuhu...aku pn menjawab pada bangla tersebut  'sekijap haaa'...


sesudah resit keluar dari mesin, aku pn pergi ke mesin cash deposite bangla tu....aku pn buat2 ar tekan butang cancle tp tak jadi ape, semua butang aku tekan still tk jadi ape… skrin mesin masih memaparkan "HARAP MAAF sila hubungi no. tersebut..1-300- bla...bla..bla..(aku tk igt no. nya) so aku ckp 'u kena kol ini no.'  bangla tu pn bagi hp dia pada aku tuk kol no tersebut...dia bagitau dalan mesin tu ada duit dia yang tersekat didalam box mesin tersebut sebanyak RM2500 aku tk sampai hati nk tinggalkan bangla tu urus sendiri....kesian pulak!..aku pn kol laa no td...

mr. Yap yang menyambut panggilan…dengan penuh mesra
popek2 ngan Yap dia kata 'jangan risau duit tersebut akan dimasukan ke dalam acc. no yang bangla tu telah masukan pada mula2 td secara automatic dan bangla tu tak perlu risau dan boleh balik!...dalam hati aku berkata 'Giler ko!...tk kan bangla tu nk balik tanpa resit dan boleh tidor lena dengan duit yang tersekat dalam bank sebanyak RM2500, ko ingat gaji bangla tu sehari Rm2500 ke?...' aku pn ckp ngan Yap tk kan bangla tu nk balik?...so ape yang perlu dia buat?’... Yap ' jangan risau dia boleh balik' aku pn membalas 'kalo gitu u cakap dengan dia laa...nanti dia tk percaya cakap i'...Yap pn ckp 'ok'..

Tengah bangla tu cakap2 tetiba kredit bangla abis....so kami terpinga2 sekejap...tp aku bgtau ape yang Yap cakap kat aku...dan bangla masih tk puas hati...kawan dia berlari2 membeli top-up..dan aku tk boleh tunggu kawan dia membeli top-up sbb  dalam bilik tu hanya aku dan bangla seramai 3 orang...hari pn dh pukul 10 malam aku takut gak laa...aku cakap kat bangla ‘I kena balik…u nanti kol itu no. 1-300- bla…bla..bla…dan bercakap dengan mr. Yap’ bangla mengangguk tanda paham…aku hanya berdoa agar semuanya ok…sian bangla!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

thumbs up..